מוסר ים בגמבה קלויה וזיתים שחורים

האמת הפשוטה היא שנשארה לי גמבה קלויה מאתמול.

לא זורקים גמבה קלויה. כזו שקלית בעצמך, קילפת מתחת למים זורמים והנחת לסנן.

בכלל, לא זורקים אוכל.

מכיוון שבאלי קציצות דגים אז החלטתי לשלב בתוכם את הגמבה הקלויה. הגמבה דרשה זיתים שחורים והדגים דרשו כוסברה וזהו.

בעצם, בסופו של דבר יצא לי סיר דגים איטלקי-מרוקאי.

מה רע?

מה

1/2 ק״ג דג ים טחון או קצוץ היטב

1 ביצה קטנה

1-2 כפות פירורי לחם או מצה

מלח, פלפל שחור גרוס, מעט כורכום

1/2 כוס פטרוזיליה + 1/2 כוס כוסברה קצוצים

כף לימון כבוש קצוץ דק

שמן זית

לרוטב: 

4-5 גמבות קלויות קלופות פרוסות לרצועות דקות

2-3 כפות זיתים שחורים

3-4 שיני שום פרוסות

שמן זית

מלח, פלפל,

צ׳ילי

כוסברה קצוצה

1 כף רסק עגבניות משובח

1/2 כוס מים רותחים או ציר דגים (הסבר בהמשך)

איך

מערבבים את חומרי הקציצות + 1 כף שמן זית ומניחים בצד.

מחממים סיר רחב ונוח, עדיף לסיר נון -סטיק ומוסיפים 3-4 כפות שמן זית.

מגלגלים קציצות בינוניות ומשטחים בכף היד ומטגנים בעדינות בסיר עם השמן בסך הכל 1-2 דקות מכל צד עד שהקציצה מתייצבת ו״נסגרת״. בעדינות מעבירים אותן לצלחת.

לסיר עם שמן הטיגון מוסיפים את שיני השום, חצי מהכוסברה ואת הזיתים ומטגנים דקה. מוסיפים את הגמבות.

מוסיפים את רסק העגבניות ומטגנים עוד דקה.

מוסיפים את המים ומתבלים. מרתיחים ומכסים, מבשלים על להבה נמוכה כ-10 דקות.

מוסיפים את הקציצות בעדינות לרוטב, בעזרת כף דואגים לכסות את חלקן העליון במעט רוטב.

מפזרים מעל את יתרת הכוסברה ומכבים.

אם הרוטב הצטמצם מידי בעת הבישול מוסיפים עוד מעט מים רותחים.

ציר דגים

כשמפלטים לי את הדגים אני מבקשת לארוז גם את האידרות.

את האידרות אני מוסיפה לסיר עם מים ומרתיחה כ-15 שעה.

זהו ציר הדגים הבסיסי שאני מוסיפה לקציצות הדגים שלי.

שלחו במייל או הדפיסו:

שתפו ברשתות החברתיות:

אנחנו גם באינסטגרם

רישום לניוזלטר

הירשמו לניוזלטר של ״fanny's״ וקבלו עדכוני פוסטים, טיולים ומתכונים, מעת לעת.

הרשמה לניוזלטר

אולי תתעניינו גם ב...

גאטו באסק – עוגה מהבאסקים

גאטו באסק. כך נקראת העוגה האלוהית הזו. העוגה מהבאסקים. איזור שנע בין צפון ספרד לדרום צרפת והוא מופלא ויפהפה ויש לי פוסט שלם שכתבתי עליו

עוגיות בוטנים מלוחים

אף פעם לא אהבתי חמאת בוטנים. עד השנה שעברה. שטעמתי בעוגיות שוקולד. זה היה מדהים. הכי מדהים בעיניי זה השילוב של המתוק מלוח וזה גם

ברוך שובכם!

הכנס/י לחשבונך למטה

יצירת חשבון חדש!

מלא/י את הטופס למטה לצורך ההרשמה

*על ידי הרשמה לאתר שלנו, הנך מסכים על ידי הרשמה לאתר שלנו, הנך מסכים לתנאים וההגבלות במדיניות הפרטיות ותנאי השימוש באתר.

שחזור סיסמה

אנא הכנס/י את שם המשתמש או האימייל שלך לצורך שחזור הסיסמה.

לעוקבי הוותיקים:
עקב תקלה במערכת הניוזלטר שלנו נמחקו פרטיכם.
נשמח שתירשמו שוב.
תודה.

לא רשומים עדיין?
רוצים להיות הראשונים לקבל עדכונים?
נשמח לצרף אתכם למקבלי הניוזלטר שלנו.